ads

Tuesday 12 February 2013

hijrah.

"pakcik, nak hijrah."
Izah muka konfiden dan bersungguh-sungguh mintak kuih 'hijrah'.

pakcik tu buat muka blurr 700 mega watt.

huh?! apakah?

"hijrah? apa benda hijrah Izah?"

"ni...makanan makan masa maulid nabi."

"asyura?"

"ohhh asyuraa laa. bukan hijrah."

berdekah2 kami gelak lepas tu.


bubur hijrah - katanya Izah.
HAHA!


_____________________________________________________________________________________________


oleh kerana Izah duduk Cairo, saya duduk Tanta, dia tahun 2 dan saya tahun 4,
orang selalu tanya macam mana kitorang kenal dan jalan-jalan Jordan sekali.
saya selalu tergagap tak reti nak jawab.

"Izah ni adik ipar saya. ehh bukan! saya tak kahwin lagi mana ada adik ipar. dia adik ipar kepada kakak saya."

atau jawab macam ni.

"errr, kami biras."
klasik oke. tak semua orang familiar dengan term tu.
dan ended up saya pula yang terpaksa malah gigih explain term 'biras' tu.



Izah dan kak Bella.
burj el-arab airport, Alexandria



"kakak dia kahwin dengan abang saya."
jawab Izah pendek.

haaaa kan senang tuu.







0 comments: