ads

Sunday 22 February 2015

Chapter 2 page 21

Petang tadi balik kelas dengan sejuk-sejuk nyaa. Sepatut ada round and masuk ot tengok cs tapi round tak jadi sebab doktor penat sangat and tak boleh masuk ot sebab saya lupa bawak white coat. Hmm. 

As semua geng dah jalan balik dulu sebab diorang punya round hari lain, so saya jalan balik sorang, heading to kak Naju's house to get my kipas in Kafr Isom. Kafr Isom ni kampung sebelah la lebih kurang. Made me think how to get there as quick as possible. Zohor tak setel lagi ni huiiii. Ada dalam sejam macam tu before asar. 

Nak pergi sendiri rumah kak Naju tapi tak kenal. Nak ajak kawan teman macam menyusahkan pulak. Saya sebolehnya taknak susahkan orang kalau benda tu saya boleh usaha buat sendiri. Lain cerita kalau memang far beyond my ability of tulang empat kerat ni. 

Masa lepas saya lintas jalan nak ke Kafr Isom tu Allah turun petunjuk supaya ambik tuk-tuk je. Kahkah bajet dapat petunjuk tak leh blah. Tuk-tuk tu macam motor roda tiga tuu la.

Probelemnya persatuan sangat tak bagi student naik tuk-tuk sensorang sebab bahaya dah banyak kes rompak, sexual harrasment and all. Tapi tapi memang desperado tahap dewa laut dah ni. Cant be help nymore. You gonna get your things done or you balik rumah sesaja?

Maka saya dengan berat hatinya bukak fon cari map yang kak Naju hantar semalam. Saya saaangat tak familiar dengan muka bumi geografi Kafr Isom ni.  Nak kata nya pertolongan dari Allah jugak ni bila tetiba ada tuk-tuk baikk punya parking tepi jalan time tu. Pakcik tuk-tuk tu macam tunggu someone. Saya tanya kenal tak tempat yang saya nak pergi tu, dia cakap tak unless saya yang tunjuk jalan. I was like puzzled. Alaaa cemanaa. Dah la jauh. Dah la tak kenal. Dah la bahaya. 

Then saya pun decide nak redah je. Baca doa, tawakkal nothing bad is going to happen. Pakcik ni nampak baik saja. Saya takut jugak nak naik benda alah ni as biasanya orang yang bawak tuk-tuk ni quite muka gangster ganas asyik nak pau duit orang je. Kira pakcik ni tahu draw the line la kot sebab dia baik, at least nampak baik. 



Selepas menempuh banyak onak dan duri landak laut akhirnya saya sampaiiii huwargghh. Minta pakcik tu tunggu jap kat depan rumah kak Naju sebab saya tak larat nak angkat kipas tu sendiri. Terima kasih pakcik! Pakcik baikk sangat yeayy! Paid him 10 pound and i got back to home safely after that. 

I did it by my own hoyeh. Magic ni. 
Alhamdulillah. 

"Preparation can only take you so far, after that you got to take a few leaps of faith." - lincoln burrow

Mudahnya, have a faith in Him. And you gonna be fine. Dont worry kay. 



Nak tido dah sebenarnya dahh pukul 1250 malam tapi kena tengok ni dulu. Harus neutralizing-kan kepala dengan UNIC tolama asyku lepas 2 jam ngadap prison break.




0 comments: