ads

Saturday 21 January 2012

kekasih.

Assalamualaikum wbt. hello!


i got a new interest for these past few days.
*wink wink

mereka adalah pasangan bahagia yang selalu kejutkan saya pada waktu pagi.
tadddda!




ada satu malam tu, saya pandang tingkap bilik dan cakap, semoga esok mereka singgah dulu kat sini, sebelum terbang cari rezeki.
bangun-bangun esoknya mereka tak ada!
biasa area 7-8 pagi diorang sampai, tapi sampai 9 pagi suku-suku macam tu, diorang tak singgah pun.
haishhhh. musykil.
pergi bulan madu kah?
saya bermonolog sendirian.
ke diorang sakit? siapa tahu kan musim-musim sejuk ni.
sakit dada ke. bird flu ke. darah tinggi ke. kencing manis ke.
tiba-tiba saya risau.

petang tu, masa saya tengah mimpi indah pergi cambodia, saya terjaga sebab terdengar bunyi burung merpati ramai-ramai.
aiiii. punya bising. dia bawak kroni nak balas dendam. ramai! lebih daripada 5 ekor mungkin.
duk berkokok-kokok, buat demo depan tingkap ni.
bising sampai tak boleh tidur!
saya malas nak bersalam mesra mahupun bertanya khabar.
tidur masih lebih enakkk. haha
5 minit lepas tu, diorang blah.

terfikir jugak, apa benda yang diorang cuba sampaikan sehingga perlu singgah dengan kroni bagai. huh.
adakah ianya alamat yang tidak baik? atau datang dengan niat merisik?
tak ada pulak nampak surat-cinta-sampul-warna-pink-ada-bunga.
lain kali alang-alang singgah reramai macam tu, bawak laa buah tangan. limau mandarin sekotak pun jadi.


dannn..
pagi tadi, saya bangun tanpa bergantung kepada alarm handfon, mereka datang berdua kejutkan saya. wuhhuuu
macam ibu-ibu gitu.
"hai! selamat pagi." saya sapa. mereka tak jawab. lah?! sombong.

saya harap pagi saya akan lebih indah!
ada orang cakap, kalau pagi-pagi lagi muka dah senyum berseri bunga-bunga, bahagia pagi tu akan berterusan sampai ke malam! tapi dengan syarat senyum tu kena ikhlas lah, walaupun tak ada orang nak tengok kita senyum. senyum lah untuk diri sendiri.



walaupun ianya sekecil cuma, namun tetap membawa bahagia.
it depends on how we tackle the situation lah kan.
peace :)





*saya suka bercerita, tapi tak tahu cara. ajarkan saya, boleh?



4 comments:

BuTterfLyBuDdy said...

sal, menarik cerita anda~
siapa kata anda tdk pandai bercerita...
salsabila sememangnya anda boleh jadik pelawak..
suka post sal~

Salsabila said...

xpun. entry kube lana ni qilah. saya budak baru belajar. nak minta tunjuk ajar sifu qilah. :D

BuTterfLyBuDdy said...

sifu ape kebendanya sal~
sal laaa sifu segala sifu...
qilah respect sal~!!!
ehhh, td qilah mimpi sal, hahaha...

Salsabila said...

wow! thats mean : SAYA RINDU KAMU! :D